0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :

نی نوشیدنی و انواع آن

نی نوشیدنی: انواع، قیمت و کاربردهای آن

نی نوشیدنی یکی از ملزومات میز پذیرایی است که برای نوشیدن انواع نوشابه، آبمیوه، شیر و آب به کار می‌رود. نی های پلاستیکی از مواد پلاستیک و پلیمر تولید شده و در رنگ، طرح، اندازه و قطر مختلف به بازار عرضه می‌شود. همچنین نی‌های کاغذی یا شيشه‌ای با طرح جذاب وجود دارد که برای تزئین جشن تولد و سرو شیرینی مناسب است.

نی نوشیدنی چیست؟

نی نوشیدنی یک لولهٔ کوتاه برای جابجایی آبگونه از جام به دهان آشامنده است. چنین لوله‌ای می‌تواند سرراست یا دارای گوشهٔ خم‌پذیر باشد. یک سر آن در لیوان و سر دیگرش در دهان آشامنده جای می‌گیرد. کنش‌های ماهیچه‌ای فشار هوا را در دهان کاهش می‌دهد و مایع موجود در ظرف را در نی بالا می‌برد.

اولین بار چه کسانی از نی نوشیدنی استفاده کردند؟

نی‌ها از ساقهٔ درون‌تهی گیاهان درست می‌شدند. این نی‌ها از سوی سومریان برای نوشیدن انواع مایعات به کار برده می‌شدند. کهن‌ترین نی در جهان (که در یک گور سومری پیدا شده) یک لولهٔ زرین بود که با سنگ‌های آبی گرانبها کنده‌کاری شده بود.

سال‌ها پس از سومریان، یعنی در سال ۱۸۰۰ میلادی، مردم از مواد موجود در طبیعت برای تهیه نی استفاده کردند. ساقه‌های گندم سیاه بهترین گزینه برای استفاده به‌عنوان نی بود و به همین دلیل در کوتاه‌ترین زمان مورد استقبال مردم قرار گرفت. از آن‌ پس ساقه‌های سیاه به‌عنوان نی استفاده و در تاریخچه نی نوشیدنی ثبت شد.

اما نی‌های طبیعی مانند ساقه‌های گندم سیاه یک ایراد اساسی داشتند و آن عمر کوتاه‌شان بود. همین مسئله باعث شد به‌سرعت کنار گذاشته شوند.

نی‌هایی که از ساقه گندم سیاه تهیه می‌شدند، بسیار نرم و البته ارزان بودند. اما به‌دلیل نرمی زیاد، وقتی درون مایعات و نوشیدنی‌ها قرار می‌گرفت، به حالت خمیری درمی‌آمد و خراب می‌شد.

مشکل دیگر نی‌های ساقه گندم این بود که طعم نوشیدنی‌ها را تغییر می‌داد! در واقع به دلیل طبیعی بودن، طعم نی با طعم نوشیدنی ترکیب می‌شد و مزه چندان جالبی ایجاد نمی‌کرد.

این مشکل را فردی به نام ماروین سی‌استون متوجه شد و زمانی که در حال نوشیدن شربت نعنا با نی ساقه گندم بود، احساس کرد که طعم واقعی شربت با طعم علف ترکیب شده است!

با این اتفاق، سی‌ استون به فکر تهیه یک نی مرغوب افتاد که طعم نوشیدنی‌ها را تغییر ندهد. به این صورت تاریخچه نی نوشیدنی به مرحله جدیدی وارد شد و ماروین سی‌استون در سال ۱۸۸۸ یک نوع نی جدید را ابداع کرد.

نی جدیدی که ماروین ابداع کرد از جنس کاغذ بود که به دور مداد پیچیده شده بود و قالب نی را از طریق آن درست کرده بود. نی جدید، نه مزه نوشیدنی‌ها را تغییر می‌داد و نه حالت خمیری شکل به خود می‌گرفت و خراب می‌شد. بنابراین در مدت‌زمان کوتاهی به یک نی محبوب تبدیل شد و بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کردند.

 

نی نوشیدنی فانتزی

نی نوشیدنی قابل خم شدن را یک کافه دار امریکایی به خاطر اینکه دختر کوچکش نمی‌توانست به راحتی از نی استفاده کند طراحی کرد. در ابتدا بیشتر برای کودکان مورداستفاده قرار می‌گرفت.

نی آکاردئونی نوع دیگری از نی بود که حدود ۵۰ سال بعد از نی‌های استون ابداع شد و تا به امروز به‌عنوان یک نی پرطرفدار در تاریخچه نی نوشیدنی ثبت شده است.

جوزف فریدمن شخصی بود که سال‌ها بعد از استون دست به تولید نی نوشیدنی زد و تغییری را در شکل ظاهری نی‌ها به‌وجود آورد. ایده ابداع نی نوشیدنی توسط فریدمن از دختر او به ذهنش رسید!

زمانی که فریدمن در رستوران در حال تماشای دخترش بود، متوجه شد که او به‌راحتی نمی‌تواند شیرموز خودش را با نی بخورد. به همین دلیل تصمیم گرفت با ایجاد یک تغییر در نی، این مشکل را حل کند.

فریدمن یک عدد پیچ را داخل نی فرو کرد و نخ دندانی را بین شیارهای نی پیچید. سپس پیچ را از داخل نی بیرون کشید و رد پیچ‌ها روی نی باقی ماند. به‌این‌صورت، نی‌های آکاردئونی تولید شدند و به دلیل آکاردئونی بودن، حجم بسیار کمتری داشتند.

بعدها، پلاستیک به صنعت نی‌سازی وارد شد و تأثیر بسیار زیادی بر تولید انواع نی گذاشت. در این مسیر، در سال ۱۹۳۹، فریدمن شرکتی با نام «فلکس استرا» تأسیس و تجارت موفق خود را در زمینه تولید نی آغاز کرد.

 

قيمت نی های پلاستيكی بستگي به كيفيت، برند و تعداد آن‌ها دارد. به طور كلی، قيمت يك بسته 100 عددی حدود ۲۷٬۰۰۰ تومان و قيمت يك بسته 6 عددی حدود ۴۸٬۰۰۰ تومان است.

كاربردهای ني های پلاستيكي فقط به نوشیدن محصولات خوراكى خاتمه نمى يابد. شما مى توانید با استفاده از خلاقیت خود، از آن‌ها در ساخت بازى های ساده، صاف كردن لباس های فرو رفته، ساخت رقص كاغذى و دامپزشكى عروسك ها استفاده كنید.

امیدوارم این مطلب برای شما جالب و مفید بوده باشد. در صورت داشتن سؤالات در رابطة با خرید و استفادة از نی نوشیدنی پلاستیکى لطفأ در کامنت ها با ایزی‌میز، فروشگاه آنلاین لوازم یکبار مصرف در ارتباط باشید.

درج نظر
دسته بندی ها
آرشیو وبلاگ
خانه
دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها
خانه و آشپزخانه
لوازم یکبارمصرف
ظروف یکبارمصرف
لوازم تولد و مهمانی
بازگشت به بالا